“A.Vogel ouderwets? No Way!”
Ik ben geen voedingsdeskundige. Ik ben ook geen bewegingswetenschapper. Of natuurarts. Ik ben gewoon Marjolein. Nieuw op de communicatie-afdeling bij A.Vogel en toevallig een meisje met de naam van een kruid. Niet een bloem zoals u misschien denkt, felrood met scherpe doornen of juist heel fijntjes met fluweelzachte blaadjes. Nee. Gewoon Marjolein. Een meisje met toevallig de naam van een kruid.
Ik zou liegen als ik zei dat ik zelf natuurlijke gezondheidsproducten in de kast had staan voordat ik bij A.Vogel begon. Sterker nog, ik kende het merk alleen van naam. Van mijn moeder die vroeger elke dag trouw Molkosan bij haar ontbijt dronk en er altijd zuur bij keek (eerlijk is eerlijk: lekker is anders). En van de potjes en doosjes op het schap in de drogisterij. Het gedeelte in de winkel waar ik nooit kwam. En nu? Nu ben ik helemaal om.
Geitenwollensokkentypes, zweverige club, bomenknuffelaars. Ik heb van alles gehoord toen ik zei dat ik bij A.Vogel ging werken. Vreemd, want die perceptie deelde ik totaal niet. De mensen die ik sprak tijdens mijn sollicitatie leken gewoon-gewoon: ze hadden geen grijze baard en onder de tafel zag ik toch echt geen gezondheidslippers aan de voeten…
Nu lach ik om dit beeld. A.Vogel Ouderwets? No way! In deze tijd - waarin duurzaamheid en gezond leven de maatschappelijke agenda aanvoeren - is de visie van A.Vogel juist actueler dan ooit. Het is tegenwoordig helemaal hip en happening als een bedrijf groen gaat ondernemen. A.Vogel doet dit al vanaf het begin. Al meer dan 50 jaar. Zonder alle poeha, hippe lifestyle hypes en groene opsmuk. Wat Alfred Vogel jaren geleden al wist, is van alle tijden: ‘Gezondheid is leven in harmonie met de natuur.’ Zweverig? Nee hoor. Het is simpelweg de basis van ons bestaan. En die gezondheidslippers? Niet gezien. Het is hier een mooie mix van stoere Nikes, naaldhakken en alles daartussenin.
Het zijn voor mij vooral de mensen die het merk zo mooi maken. Wie ik tijdens mijn kennismakingsgesprekken ook sprak - of ik nu in de snijhal stond, in de tuinen of aan het bureau van de marketingmanager: iedereen werkt vol passie en enthousiasme voor dit merk. Bij A.Vogel worden producten letterlijk met liefde gemaakt. Waarom? Omdat iedereen gelooft. Iedereen gelooft heilig in de kracht van de natuur en de filosofie van Alfred Vogel. Alles wat we hier doen, doen we met liefde. Voor onszelf, ons lichaam, de mensen om ons heen en de toekomst. Na elk gesprek ging ik ook meer geloven. Vooral omdat ik het zelf in mijn lijf voelde.
Ik was altijd huiverig voor pilletjes en drankjes. Nu denk ik vooral: als ik toch iets neem, dan natuurlijk. Daar was mijn buik het roerend mee eens. Want mijn buik en ik… Laten we het zo zeggen: mijn spijsvertering kan soms wel wat ondersteuning gebruiken. Ik weet nu dat men niet voor niets zegt: ‘je bent wat je eet’ en daarom ben ik langzaamaan mijn voedingspatroon aan het wijzigen. En jawel mama: om mijn spijsvertering te ondersteunen, volg ik jouw voorbeeld en ben ik Molkosan Fruit met calcium gaan drinken (gelukkig nu ook met frisse fruitsmaak!). Mijn buik is dolgelukkig.
Bij A.Vogel ben ik een nieuwe weg ingeslagen. Ik sta aan het begin van een mooie reis. En ik probeer hem af te leggen in de voetsporen van de master himself, Alfred Vogel. Op blote voeten, met het gras tussen de tenen en als eindbestemming: een gezond en natuurlijk leven. Ik wil jou graag meenemen op mijn reis. En alles met je delen wat me onderweg opvalt, tegenstaat, overkomt, overweldigt en compleet van mijn sokken blaast. Positief en negatief.
Durf je het aan? Ik wacht op je bij de startblokken.
Marjolein werkt sinds kort als medewerker Communicatie & PR bij A.Vogel. In haar blogs neemt ze jullie mee op haar ontdekkingsreis naar hét gezondheidsrecept van Alfred Vogel. Een reis die ze probeert af te leggen in de voetsporen van de master himself, Alfred Vogel. Niet op sandalen, maar lekker met de high heels in de hand. Eindbestemming: een gezond en natuurlijk leven.
Laatste wijziging op deze pagina: 02-11-2017
100% natuurlijke smaakmaker. Eenmaal in huis, altijd verkocht!
Schrijf je dan in voor onze maandelijkse nieuwsbrief!
Een gezond dagje uit - de oorsprong van de A.Vogel producten