Health challenge oktober

Voorkom een herfstdip met deze 3 tips

Lifestyle

barbara Kuiper

Barbara Kuiper
WhatsApp je vraag

Zie jij op tegen de vallende bladeren, het frisse weer en vooral die regenbuien? Heb je het gevoel dat je veel minder energie hebt en kost alles wat je doet veel meer moeite? Dan heb jij waarschijnlijk net als tientallen andere Nederlanders te maken met de welbekende herfstdip. Met onderstaande tips zorg je ervoor dat je je energie behoudt en dat de herfst iets leuker wordt.

Tip 1 tegen een herfstdip: ritme

Op tijd naar bed gaan, 8 uur per dag slapen en rond dezelfde tijd eten. Zorg dat je structuur creëert en dat je hiermee je biologische klok zoveel mogelijk ondersteunt. Dit bevordert een goed slaapritme. En als je beter slaapt, merk je dat je overdag ook meer energie hebt.

Tip 2 tegen een herfstdip: ontspanning

Na een actieve zomer is het helemaal niet zo gek dat je lichaam iets meer rust wil hebben. Dus luister goed naar je lichaam zodat je er achter komt waar je behoefte aan hebt en geef daar dan ook aan toe. Plan een dagje naar de sauna, ga naar de bioscoop of ga iets anders leuks doen waarin jij ontspanning vindt.

Tip 3 tegen een herfstdip: genieten

Hoe lastig het soms ook is, probeer ook de schoonheid van de verandering in de natuur te zien. Naast dat het kouder wordt, neemt de natuur ook de mooie herfstkleuren aan. Ga lekker wandelen en geniet hiervan. Daarnaast is het ook fijn om het binnen gezelliger te maken. Steek kaarsjes aan als het donkerder wordt en kruip lekker met een grote kop thee op de bank onder een dekentje. 

Voorkom een herfstdip

Naast bovenstaande tips is het natuurlijk ook goed om onderstaande punten te volgen om een herfstdip te voorkomen:

  • gezond en gevarieerd eten; 
  • suikers vermijden;
  • zoveel mogelijk bewegen;
  • naar buiten gaan.

Door dit te doen, zorg je voor een fitter gevoel met minder energiedips. En ook in de herfstmaanden is het belangrijk om zoveel mogelijk zonlicht te zien. Misschien wat lastiger, omdat de zon minder vaak schijnt, maar probeer overdag minimaal een half uurtje buiten te zijn. Ga in je pauze een wandeling maken. De frisse lucht en zonlicht geven je weer nieuwe energie wat helpt tegen de herfstdip.

Ga jij de uitdaging aan? Deel op Instagram hoe jij een herfstdip tegen gaat. Gebruik de hashtag: #avogelhealthchallenge.

Blogster Hetty

Mijn naam is Hetty. Als gezondheidsdeskundige ben ik gespecialiseerd in de relatie tussen lifestyle en gezondheid. Ik ben vaak op TV te zien bij Koffietijd en andere programma’s!

Blogster Barbara

Blogster barbaraHi! Ik schrijf als webredacteur van www.avogel.nl artikelen over de meest uiteenlopende onderwerpen die over gezondheid gaan. Lees je mee?

Blogster Marjolein

Hoi, ik ben Marjolein. En schrijf dagelijks ‘gezond leesvoer’ voor A.Vogel. Ken je bijvoorbeeld de A.Vogel nieuwsbrieven al? Dan ken je mij ook:-)

Laatste wijziging op deze pagina: 12-10-2017

Heeft u een vraag of opmerking na het lezen van dit blog? Stel deze gerust...

U kunt bij ons terecht voor al uw vragen over de uw gezondheid, A.Vogel-producten, de tuinen, of uw bestelling in de webwinkel.

Neem contact met ons op!
Ontdek de Duivelsklauw!

Atrosan tabletten. Traditioneel kruidengeneesmiddel ter verlichting van milde gewrichtspijn en reumatische pijn. Lees voor gebruik de bijsluiter.

Atrosan tabletten
Hoe zit dat...?

Waarom ontstaan de beste ideeën onder de douche?
’s Morgens sta je op, je neemt een douche en … ineens bedenk je de oplossing voor het probleem waar je gisteren de hele dag over zat te piekeren! Waarom juist op dat moment?

Lees hier waarom!

Kracht uit de natuur

De natuur geeft ons alles wat we nodig hebben om onze gezondheid te behouden.

Ontdek de A.Vogel Tuinen!
Gratis Cinuforce neusspray (t.w.v. € 7,97) bij bestelling > € 20

Ontvang elke maand van A.Vogel tips voor een gezonde lifestyle.

tip

Ontvang maandelijks handige tips en weetjes over gezondheid en lifestyle.

Schrijf je nu in >