Zo maak ik van een goede voorbereiding, het halve werk

Lentekuur

Hetty Crèvecoeur
WhatsApp je vraag

Denk aan je toekomstige zelf

Laatst las ik een leuke column van Roos Vonk op de site van Psychologie Magazine over het concept van je toekomstige zelf. Hoe je door daar aan te denken gezonder kunt leven, maar ook andere vervelende klusjes makkelijker aanpakt.

Ze schrijft dat je je toekomstige zelf het beste kunt voorstellen als een dierbare vriend of vriendin waar je graag wat voor over hebt en moeite voor wil doen. Zo kun je je verplaatsen in je toekomstige zelf en je afvragen: hoe zal ik later de gevolgen ervaren van wat ik nu doe en niet doe? Waar kan ik mijn toekomstige zelf het wat makkelijker mee maken? En omdat je jezelf het beste kent weet je precies waar je jezelf een plezier mee doet en waarmee niet.

Zo weet je natuurlijk best dat je morgen spijt zult hebben als je veel te laat naar bed gaat of die hele zak chips leeg eet. Maar je weet ook dat als je gesport hebt of een gezonde maaltijd hebt bereid je je heerlijk voelt. Door je af te vragen hoe je je in de toekomst voelt, kun je nu al de juiste keuzes maken. Immers je toekomstige zelf heeft dezelfde behoeftes als die je nu hebt!

Handige Tips

  • Zorg dat je sportkleren al in de auto liggen. Zo kun je na je werk direct door naar de sportschool, want je weet zodra je billen de bank raken komen ze er de eerstvolgende uren niet meer af.
  • Sta een kwartier eerder op, een kleine moeite die zorgt dat je genoeg tijd hebt voor een gezond ontbijt.
  • Kook een aantal eieren voor. Dit is namelijk de perfecte snack of snelle ontbijt als je echt haast hebt.
  • Zorg dat je overal gezonde snacks binnen handbereik hebt zoals in je tas of auto. Denk aan studentenhaver, een banaan, appel of wat pure chocolade.
  • Neem in het begin van de week een tasje rauwkost mee naar je werk en leg die daar in de koelkast, zo kun je makkelijk elke dag wat salade eten.
  • Bespaar verder tijd op de sportschool door tussen alle bedrijven door wat oefeningen te doen: een paar squats, even wat opdrukken, 1 minuut planken. Zelf trek ik graag korte sprintjes en doe dan net of ik de trein of tram moet halen. Niemand die het verschil ziet en ik heb weer wat beweging te pakken.
  • Leg gewichten neer in je huiskamer, als je ze ziet liggen is de kans groter dat je ze even oppakt en er wat mee doet.

In de Lentekuur geven we je ook handige tips om op een makkelijke manier gezond te leven, dus laat je inspireren!

Download de gezond-eten-wijzer Vogelfit!

Jou inspireren om gezond te worden en vooral te blijven…dat is wat A.Vogel wil. Gezond en gevarieerd eten is een van de belangrijkste uitgangspunten. Ingewikkeld? Nee hoor. Kies voor ‘gewoon gezond’, zoals Alfred Vogel al deed. Voor no-nonsense producten, boordevol gezonde vitaminen, mineralen, eiwitten en vetten. En minder suiker vooral. En dan zul je merken: je zit lekkerder in je lijf en voelt je vogelfit!
Klik hier om de poster te downloaden.

2016_NL_lenteweek-desktop-banner-download-vogelfit-

Groetjes, Hetty

Laatste wijziging op deze pagina: 17-03-2017

Tip! Het A.Vogel Lentekuurpakket: een pakketje gezondheid mét korting

Doe je mee aan de Lentekuur? Bestel dan het Lentekuurpakket voor extra ondersteuning.

Vandaag besteld, morgen in huis!
Tip: Gratis download Vogelfitwijzer

Jou inspireren om gezond te worden en vooral te blijven…dat is wat A.Vogel wil. Gezond en gevarieerd eten is een van de belangrijkste uitgangspunten. Ingewikkeld? Nee hoor. Kies voor ‘gewoon gezond’, zoals Alfred Vogel al deed. Voor no-nonsense producten, boordevol gezonde vitamines, mineralen, eiwitten en vetten. En minder suiker vooral. En dan zul je merken: je zit lekkerder in je lijf en voelt je vogelfit!

Download hier de gezond-eten-wijzer Vogelfit!
Exclusief op avogel.nl: garantie op 100% tevredenheid*

Ontvang elke maand van A.Vogel tips voor een gezonde lifestyle.

tip

Ontvang maandelijks handige tips en weetjes over gezondheid en lifestyle.

Schrijf je nu in >