Last van winterblues? 7 coole tips voor meer energie

Voeding | Slaap | Energie | Lekker in je vel!

Krista van der Horst

Krista van der Horst
WhatsApp je vraag

7 manieren om meer energie te krijgen

Futloosheid, somberheid, vermoeidheid, geen energie… het hoort bij de winter. 7 tips om die winterdip te boven te komen en meer energie te krijgen!

  1. Beweeg!
    Door te bewegen en te sporten blijf je niet alleen in vorm, je zal ook stress verlichten en meer energie krijgen.
  2. Eet gezond, krijg meer energie
    Je bent wat je eet, zegt men wel eens. Inderdaad, voedingsstoffen hebben invloed op ons humeur en energiepeil. Zorg dat je tijdens de winter voldoende groenten en fruit en binnen krijgt, en je zal je al een stuk beter voelen! Ook wat extra vitaminen tegen vermoeidheid kunnen geen kwaad.
  3. Pak die zon
    Pak zoveel mogelijk zonlicht (en vitamine D) als je kan, want dat komt je humeur alleen maar ten goede. Zit je toch binnen, dan is het plekje dicht bij het vensterraam de beste plaats.
  4. Trakteer jezelf op een extraatje
    Lijkt de winter eindeloos? Af en toe mag je jezelf eens een extraatje gunnen, zo heb je iets om naar uit te kijken. Een weekendje weg, een dagje relaxen in de sauna, een feestje, een avondje uit met de vriend(inn)en, een sportevenement, er is genoeg leuks te bedenken dat je meer energie kan geven.
  5. Relax!
    Werk, school, studies, familie, vrienden, afspraken, huishouden, vergaderingen… zelfs een bezige bij heeft soms behoefte aan rust. Durf eens ‘nee’ te zeggen en probeer een paar minuten per dag niets te doen. Lees een boek of een magazine, slaap uit tijdens het weekend, ga vroeg naar bed, probeer te mediteren of volg eens een yogales. Het verlicht stress en geeft je positieve energie.
  6. Zoek vrienden, kennissen en familie op
    De kracht van vrienden, familie, collega’s of buren kan je niet onderschatten. Toe aan een opkikkertje? Durf je naasten opzoeken en om hulp vragen. Een simpel telefoontje, een koffiepraatje, een lieve email of een briefje kunnen wonderen doen.
  7. Zzzzzzzzz...
    Sommige mensen hebben meer behoefte aan slaap tijdens de wintermaanden. Dus zet in op time management of zelfdiscipline en probeer 7 tot 8 uur per nacht te slapen. Zo krijg je meer energie. Ook een middagdutje van 20 minuten is een ware oppepper.

    Succes!

Blogster Hetty

Als natuurgeneeskundig en orthomoleculair therapeut ben ik gespecialiseerd in de relatie tussen lifestyle en gezondheid. Ik schrijf voor A.Vogel en ben vaak op TV te zien bij Koffietijd en andere programma’s!

Blogster Barbara

Blogster barbaraHi! Ik schrijf als webredacteur van www.avogel.nl artikelen over de meest uiteenlopende onderwerpen die over gezondheid gaan. Lees je mee?

Blogster Marjolein

Hoi, ik ben Marjolein. En schrijf dagelijks ‘gezond leesvoer’ voor A.Vogel. Ken je bijvoorbeeld de A.Vogel nieuwsbrieven al? Dan ken je mij ook:-)

Laatste wijziging op deze pagina: 31-10-2017

Heeft u een vraag of opmerking na het lezen van dit blog? Stel deze gerust...

U kunt bij ons terecht voor al uw vragen over de uw gezondheid, A.Vogel-producten, de tuinen, of uw bestelling in de webwinkel.

Neem contact met ons op!
Ontdek de Duivelsklauw!

Atrosan tabletten. Traditioneel kruidengeneesmiddel ter verlichting van milde gewrichtspijn en reumatische pijn. Lees voor gebruik de bijsluiter.

Atrosan tabletten
Hoe zit dat...?

Waarom ontstaan de beste ideeën onder de douche?
’s Morgens sta je op, je neemt een douche en … ineens bedenk je de oplossing voor het probleem waar je gisteren de hele dag over zat te piekeren! Waarom juist op dat moment?

Lees hier waarom!

Kracht uit de natuur

De natuur geeft ons alles wat we nodig hebben om onze gezondheid te behouden.

Ontdek de A.Vogel Tuinen!
Gratis Echinaforce Crème bij bestelling > € 20