Krachttips voor de overgang

De 5 beste tips van Hetty

Overgangsklachten | Spataderen en zware benen

Hetty Crèvecoeur
WhatsApp je vraag

Tip 1: zoek de natuur op

In de overgang kun je nogal overprikkeld zijn door alle fysieke veranderingen, waardoor je om het minste of geringste uit je vel kunt springen. In de natuur is daarentegen niet zoveel om je aan te irriteren, in tegendeel; zon, zee, bomen en lucht kalmeren je zenuwstelsel en laden je batterij op. Maak daarom bewust tijd vrij om lekker te gaan wandelen of fietsen in een natuurgebied. Natuur kun je ook in je huis halen met kruidenplantjes of verse bloemen en door je ramen open te zetten.

Tip 2: maak goede voornemens

Niets is zo lekker als een duidelijk nieuw begin. Zo maken we met nieuwjaar vaak goede voornemens. Waarom zou je dit bij de overgang niet doen? Wat zijn jouw goede voornemens voor deze nieuwe fase in je leven? Welke dingen zou je willen ondernemen of uit willen bouwen? Misschien heb je al jaren een studie of cursus in je hoofd waar je nooit aan toe kwam. Of misschien wil je juist vaker een boek lezen en de tijd nemen om helemaal tot rust te komen. Bedenk het en doe het, geen betere tijd dan nu!

Tip 3: zorg extra goed voor je lijf

Die overgangsklachten zijn ontzettend vervelend, maar door je er tegen te verzetten wordt de situatie er vaak niet beter op. Probeer elke opvlieger of nare bui te zien als een oproep van je lijf om meer zorg en aandacht. Hoe kun je beter voor jezelf zorgen? Zeg nee tegen dingen die je niet wilt doen, maak van genoeg slapen een prioriteit, laat je eens masseren, spreek af met je vriendinnen en besteed extra aandacht aan je uiterlijk. Al deze dingen verlagen je stress, waardoor ook je hormonen kalmeren. Wat zeggen ze ook alweer in de reclame? Because you are worth it!

Tip 4: voldoende jodium

Door de hormoonschommelingen in de overgang kan je schildklier soms tijdelijk ook van slag raken. Je schildklier regelt de snelheid van je stofwisseling. Door voldoende jodium binnen te krijgen, kun je die ondersteunen. Jodium wordt toegevoegd aan zout en vind je om die reden ook in brood. Eet je weinig of geen brood? Houd dan zeker je jodiuminname in de gaten. Eet dan bijvoorbeeld meer eieren, zeewier en regelmatig (vette) vis.

Tip 5: bietjes op het menu

Je lever is in de overgang extra druk om bepaalde hormonen op te bouwen en af te breken. Bieten bevatten stoffen die de lever ondersteunen bij al deze omzettings-processen, daarnaast bevatten bieten stoffen waar je huid mooi van wordt. Drink regelmatig bietensap of eet een salade met bieten.

Over Krachtvoer voor vrouwen

Krachtvoer voor vrouwen

Als vrouw houd je nogal wat ballen in de lucht; werken, je liefdesleven, misschien wel kinderen, tijd voor je vrienden, tijd voor jezelf en daarnaast wil je ook nog gezond zijn en er goed uitzien.. Daar kun je wel wat krachtvoer bij gebruiken! Op herkenbare en vaak humoristische wijze lees je hoe je lichaam werkt en hoe je jouw gezondheid en uiterlijk een natuurlijke boost kunt geven. Benieuwd geworden naar het boek van Hetty? Klik hier voor meer informatie.

Blogster Hetty

Mijn naam is Hetty. Als gezondheidsdeskundige ben ik gespecialiseerd in de relatie tussen lifestyle en gezondheid. Ik ben vaak op TV te zien bij Koffietijd en andere programma’s!

Blogster Barbara

Blogster barbaraHi! Ik schrijf als webredacteur van www.avogel.nl artikelen over de meest uiteenlopende onderwerpen die over gezondheid gaan. Lees je mee?

Laatste wijziging op deze pagina: 17-12-2018

Heb je een vraag of opmerking na het lezen van dit blog? Stel deze gerust...

Je kunt bij ons terecht voor al je vragen over de je gezondheid, A.Vogel-producten, de tuinen, of je bestelling in de webwinkel.

Neem contact met ons op!
Ontdek de A.Vogel tuinen

70% van de planten die we gebruiken voor onze producten komt uit deze tuinen.

Meer over de tuinen
Gratis A.Vogel Vitamine D3 bij je bestelling

In de overgang? Ontvang maandelijks e-mails met tips van Ellen.

tip

In de overgang? Ontvang maandelijks gratis tips.

Inschrijven >>