Weg met de vakantiekilo's

Ga in de maand september de suikervrij challenge aan!

Lifestyle

barbara Kuiper

Barbara Kuiper
WhatsApp je vraag

De dag lekker afsluiten met een borreltje, een ijsje halen bij de ijssalon in het centrum of uitgebreid lunch op het terras. In de zomer worden we blootgesteld aan een heleboel lekkernijen waar je moeilijk nee tegen kunt zeggen. Door één maand streng voor jezelf te zijn en de suikers te schrappen, zorg je ervoor dat de komende maanden een stuk makkelijker worden. En je minder moeite hebt met nee zeggen tegen producten met suikers erin. 

Wat houdt de suikervrij challenge in?

Het doel is om minimaal 5 dagen in de week suikervrij te eten, het liefst 7 dagen, voor een zo’n goed mogelijk effect. Gewoon gezond eten, gebruik je boerenverstand en doe vooral niet te moeilijk. Jij bepaalt zelf wat je op een dag eet, alleen vervang je de producten met suiker voor gezondere producten. Wij geven je een aantal tips die je kunt gebruiken tijdens deze challenge, zodat je het zo goed en lang mogelijk volhoudt. En, heel belangrijk, aan hongerlijden doen we niet, dus heb je trek, pak dan iets gezonds. Neem een extra stuk fruit, snoeptomaten, ongezouten noten of een wortel. 

Waarom de suikervrij challenge?

Wil je de vakantiekilo’s kwijt of wil je weer in een gezond eetritme komen? Dan is de 30 dagen suikervrij challenge iets voor jou. Je reset als het ware je eetpatroon, zodat je de vakantiegewoontes weer achterwege kunt laten. Naast deze voordelen biedt suikervrij eten onder andere deze pluspunten:

  • betere weerstand;
  • gezonde haren, huid en nagels;
  • betere mondhygiëne;
  • meer energie;
  • je bent alerter en het zorgt voor een beter geheugen. 

Voordat je begint is het interessant om te weten hoeveel suiker jij op een dag eet. Maak de suiker kennisquiz en ga met de inzichten die je krijgt deze challenge aan. 

Suikervrij challenge tips

  • vermijd pakjes en zakjes, daar zit voornamelijk suikers in;
  • eet minimaal 300 gram groente en 2 stukken fruit op een dag;
  • eet groente bij iedere maaltijd voor een verzadigd gevoel;
  • vind je water saai? Doe er fruit/groente in voor een natuurlijk smaakje;
  • eet volkoren producten;
  • eet goed voordat je naar een feestje gaat, zodat je minder gaat snaaien;
  • zin in een snack? Maak zelf popcorn met een vleugje zout er doorheen;
  • maak suikervrij bananenbrood als tussendoortje. Tip: je kunt plakjes invriezen, zodat je de hele week iets lekkers hebt;
  • maak recepten zoet door dadels of bananen toe te voegen;
  • zoek online naar suikervrije recepten, er gaat een wereld voor je open!

Handig tijdens de suikervrij challenge

Dan zijn er nog een aantal handige tips die we jullie niet willen onthouden. En die je kunnen helpen met het minderen van suiker in de maand september:

Blogster Hetty

Mijn naam is Hetty. Als gezondheidsdeskundige ben ik gespecialiseerd in de relatie tussen lifestyle en gezondheid. Ik ben vaak op TV te zien bij Koffietijd en andere programma’s!

Blogster Barbara

Blogster barbaraHi! Ik schrijf als webredacteur van www.avogel.nl artikelen over de meest uiteenlopende onderwerpen die over gezondheid gaan. Lees je mee?

Blogster Marjolein

Hoi, ik ben Marjolein. En schrijf dagelijks ‘gezond leesvoer’ voor A.Vogel. Ken je bijvoorbeeld de A.Vogel nieuwsbrieven al? Dan ken je mij ook:-)

Laatste wijziging op deze pagina: 26-10-2017

Heb je een vraag of opmerking na het lezen van dit blog? Stel deze gerust...

Je kunt bij ons terecht voor al je vragen over de je gezondheid, A.Vogel-producten, de tuinen, of je bestelling in de webwinkel.

Neem contact met ons op!
Ontdek de A.Vogel tuinen

70% van de planten die we gebruiken voor onze producten komt uit deze tuinen.

Meer over de tuinen
Exclusief op avogel.nl: garantie op 100% tevredenheid*

Ontvang elke maand van A.Vogel tips voor een gezonde lifestyle.

tip

A.Vogel Wandeltocht op 29 juni: 5, 10, 20, 30 en 40 km!

Schrijf je nu in >