Health challenge februari

3 tips om deze maand de gezondheid te boosten

Lifestyle

Marjolein Schurink
WhatsApp je vraag

1. Knuffel je geliefden vaker

Het is zo fijn, knuffelen. Waarom doen we het dan zo weinig? Het is de perfecte manier om te laten merken dat je om iemand geeft. Daarbij geeft het jou én de geknuffelde een goed gevoel. Maar dat is nog niet alles. Tijdens het knuffelen komt er oxytocine vrij, ook wel het knuffelhormoon genoemd. Door dit stofje nemen zowel gevoelens van stress af als je bloeddruk. Knuffelen heeft nog een hele sociale reden. Door te knuffelen voelen mensen zich vertrouwd met elkaar en versterken ze de band. Dit alles zorgt ervoor dat mensen die veel knuffelen zich gelukkiger voelen dan mensen die weinig knuffelen. Dus waar wacht je nog op!

2. Maak een playlist aan met favoriete nummers

Geniet van een playlist met je favoriete nummers. Het ritme van je lievelingsliedjes stimuleert de hersengolven, waardoor je je vrolijker voelt, beter kan concentreren en presteren (tijdens hardlopen bijvoorbeeld). Bovendien maakt ons lichaam endorfine aan door het luisteren naar goede muziek. Dit is een stofje dat het gevoel van pijn afzwakt en je ontspannen gevoel geeft. Dus zet geregeld je favoriete nummers op als je humeur wel een oppepper kan gebruiken.

Tip: de muziek uit de afleveringen van Floortje Dessings Naar Het Einde Van De Wereld is vaak prachtig.

3. Eet minimaal 1x per week een stuk vette vis

Vis is gezond, dat wist je waarschijnlijk al langer dan vandaag. Maar wist je ook dat je eigenlijk 2 keer per week vis zou moeten eten, waarvan 1 keer een goed stuk vette vis? Vette vis is vooral zo gezond vanwege de omega-3-vetzuren. Deze onverzadigde vetzuren geven bescherming tegen hart- en vaatziekten. Ook is omega 3 belangrijk voor onze hersenen en ogen. Helemaal voor kinderen in de groei.

Dus tover minimaal 1 keer per week een gerecht op tafel met markreel, haring, zalm, paling of sardientjes. Heerlijk als avondeten, maar ook lekker als lunch! 

Blogster Hetty

Mijn naam is Hetty. Als gezondheidsdeskundige ben ik gespecialiseerd in de relatie tussen lifestyle en gezondheid. Ik ben vaak op TV te zien bij Koffietijd en andere programma’s!

Blogster Barbara

Blogster barbaraHi! Ik schrijf als webredacteur van www.avogel.nl artikelen over de meest uiteenlopende onderwerpen die over gezondheid gaan. Lees je mee?

Blogster Marjolein

Hoi, ik ben Marjolein. En schrijf dagelijks ‘gezond leesvoer’ voor A.Vogel. Ken je bijvoorbeeld de A.Vogel nieuwsbrieven al? Dan ken je mij ook:-)

Laatste wijziging op deze pagina: 12-07-2018

Heeft u een vraag of opmerking na het lezen van dit blog? Stel deze gerust...

U kunt bij ons terecht voor al uw vragen over de uw gezondheid, A.Vogel-producten, de tuinen, of uw bestelling in de webwinkel.

Neem contact met ons op!
Ontdek de Duivelsklauw!

Atrosan tabletten. Traditioneel kruidengeneesmiddel ter verlichting van milde gewrichtspijn en reumatische pijn. Lees voor gebruik de bijsluiter.

Atrosan tabletten
Hoe zit dat...?

Waarom ontstaan de beste ideeën onder de douche?
’s Morgens sta je op, je neemt een douche en … ineens bedenk je de oplossing voor het probleem waar je gisteren de hele dag over zat te piekeren! Waarom juist op dat moment?

Lees hier waarom!

Kracht uit de natuur

De natuur geeft ons alles wat we nodig hebben om onze gezondheid te behouden.

Ontdek de A.Vogel Tuinen!
Exclusief op avogel.nl: garantie op 100% tevredenheid*

Ontvang elke maand van A.Vogel tips voor een gezonde lifestyle.

tip

Ontvang maandelijks handige tips en weetjes over gezondheid en lifestyle.

Schrijf je nu in >