Waarom is slaap goed voor je weerstand?

Slapen voor je weerstand

Weerstand | Slaap

Hetty Crèvecoeur
WhatsApp je vraag

3 Slaaptips voor je weerstand

Tip 1 Gebruik je smartphone, maar niet als wekker

Zorg voor ontspanning voor het slapengaan: bijvoorbeeld door het lezen van een boek, het luisteren naar ontspannende muziek of het nemen van een warm bad. Zorg er in ieder geval voor dat je de smartphone niet meeneemt naar je slaapkamer. Als je je smartphone gebruikt als wekker dan is de verleiding groot om snel nog even iets anders te bekijken. Hier wordt je over het algemeen niet rustiger van en door het witte licht blijf je langer wakker.

Tip 2 Zorg voor goede voeding

's nachts gaat de spijsvertering trager. Neem daarom niet laat op de avond nog een zware, eiwitrijke maaltijd. Ook met drinken moet je oppassen. In koffie, thee de opwekkende stof cafeïne. Als je hier gevoelig voor bent, dan kun je deze dranken beter niet meer drinken na 18.00 uur of misschien zelfs niet meer na 16.00 uur. Sommige mensen beweren beter te slapen met een 'slaapmutsje' in de vorm van een wijntje of een borreltje. Het is waar dat alcohol enigszins bedwelmend werkt. Maar gebruik alcohol altijd met mate. Door alcohol zul je minder diep slapen en daardoor niet zo goed uitrusten. Drink 's avonds liever een kop kruidenthee

Tip 3 Regelmaat in je slaapritme

Als het mogelijk is, zorg dan voor regelmaat in je slaapritme. Dit betekent vaste tijden voor het opstaan en naar bed gaan, liefst ook in het weekend. Als je wat hulp kunt gebruiken bij je slaapritme kun je je hier gratis inschrijven voor de A.Vogel slaapcoach. In 4 mails krijg je de nodige tips & tricks voor je slaap.

Andere tips om je weerstand te stimuleren

Tip 4 Frisse neus

Hoewel het weer in het najaar niet altijd uitnodigend is, is een frisse neus halen wel erg goed. Het zorgt ook voor een energiek gevoel én geeft je weerstand een boost. Met name als het zonnetje wél schijnt.

Tip 5 Vergeet niet te drinken (bijvoorbeeld Echinaforce Hot Drink*)

Drinken is belangrijk om allerlei processen in je lichaam goed te laten verlopen. Denk bijvoorbeeld aan het transporteren van afvalstoffen, het functioneren van je organen en je energie. Toch schiet het er onbewust vaak bij in. Water drinken is altijd goed. Je kunt daarnaast ook gaan voor Echinaforce Hot Drink* als je onvoldoende weerstand hebt. Dit stimuleert de activiteit van je immuunsysteem.

Tip 6 Was je handen (lang genoeg)

Het is altijd verstandig om altijd goed de handen te wassen met water en zeep. Met name als je van de wc komt of het eten gaat bereiden. Niet even vlug, maar zo'n 15 seconden onder stromend water. Maak ook plekken die vaak aangepakt worden vaker schoon. Denk aan deurklinken, trapleuningen, speelgoed en lichtknoppen.

*Traditioneel Kruidengeneesmiddel op basis van Echinacea purpurea bij onvoldoende weerstand, bij griep en verkoudheid. Lees voor gebruik de bijsluiter. De toepassing is uitsluitend gebaseerd op traditioneel gebruik.

Meer slaapinspiratie nodig? Lees dan ook deze blogs

Blogster Hetty

Mijn naam is Hetty. Als gezondheidsdeskundige ben ik gespecialiseerd in de relatie tussen lifestyle en gezondheid. Ik ben vaak op TV te zien bij Koffietijd en andere programma’s!

Blogster Barbara

Blogster barbaraHi! Ik schrijf als webredacteur van www.avogel.nl artikelen over de meest uiteenlopende onderwerpen die over gezondheid gaan. Lees je mee?

Laatste wijziging op deze pagina: 04-10-2019

Heb je een vraag of opmerking na het lezen van dit blog? Stel deze gerust...

Je kunt bij ons terecht voor al je vragen over de je gezondheid, A.Vogel-producten, de tuinen, of je bestelling in de webwinkel.

Neem contact met ons op!
Ontdek de A.Vogel tuinen

70% van de planten die we gebruiken voor onze producten komt uit deze tuinen.

Meer over de tuinen

Ontvang 2 weken gratis e-mails met slaaptips van slaapcoach Karin

tip

Ontvang gratis slaaptips van slaapcoach Karin

Aanmelden >>