Braintraining en brainfood: 10 tips voor een beter geheugen

Voeding | Slaap | Energie

Krista van der Horst

Krista van der Horst
WhatsApp je vraag

10 tips voor een beter geheugen: van geheugen trainen tot de Japanse tempelboom

  1. Ga je geheugen trainen! Zorg dat je mentaal uitgedaagd blijft. Doe braingames of los de puzzel in de krant op. Braintraining dus! Of begin gewoon een opleiding;-)
  2. Doe elke dag ademhalingsoefeningen, zo voorzie je de hersenen van meer zuurstof. Hier een goede tip van Hetty (A.Vogel Maand van de slaap).
  3. Zorg voor een goede nachtrust. Tijdens de slaap treden allerlei herstelmechanismes in werking, waardoor fysiek én mentaal herstel optreedt. Slaap is dus niet een kwestie van niks doen, slaap is een kwestie van progressie!
  4. Zorg voor de juiste brandstof; Brainfood!Stress-verminderen-Voedingstips-iStock_000041279302Small Gezonde voeding is van groot belang bij een goede doorbloeding. Ons lichaam heeft glucose nodig om te functioneren en de grootste afnemer van deze suikers? Dat zijn onze hersenen! Ga nu niet snoepen om aan genoeg suiker binnen te krijgen, want in groenten en fruit zitten ook suikers. Vermijd allergenen als gluten, melkproducten en dus gewone suiker. Goed zijn:
    • groene bladgroenten zoals broccoli en boerenkool
    • avocado
    • walnoten
    • bosbessen
  5. Eet onverzadigde vetten: Omega-3-vetzuren. Deze vetzuren zijn van groot belang voor de hersenen. En omdat ons lichaam zelf geen omega 3 kan aanmaken, moet je eigenlijk elke week vette vis eten.
  6. Denk ook eens aan de Vitamines B6 en B12. Vitamines zijn van belang voor het behoud van een gezond lichaam. En het zijn de B-vitamines die hun steentje bijdragen aan het functioneren van de hersenen. Vitamine B6 zorgt niet alleen mede voor een goede werking van het zenuwstelsel, maar is ook belangrijk voor de weerstand. Vitamine B6 zit in vlees, eieren, vis, bananen graanproducten, aardappelen en peulvruchten. Vegetariërs en verganisten, opgelet, Vitamine B12 zit alleen in dierlijke producten, zoals melk, melkproducten, vlees, vis en eieren. Let dus op voor een tekort aan vitamine B12 in de voeding.
  7. Zorg voor Vitamine E en C . Vitamine E en C zijn anti-oxidanten. Ook weer in groenten en fruit te vinden, maar ook in zonnebloempitten, noten, zaden.Ga bewegen voor een beter geheugen
  8. Sport en beweeg! Niet alleen slaap zorgt voor herstel, maar beweging ook!
  9. Drink dagelijks een glas rode wijn. Alcohol heeft een ontspannend effect op de bloedvaten, met een betere doorbloeding van de hersenen tot gevolg.
  10. Natuurlijke ondersteuning met de Ginkgo biloba (De Japanse Tempelboom) De laatste manier om goed voor je brein te zorgen is te zorgen voor een goede bloedsomloop. De bloedsomloop zorgt voor verschillende vitale functies in ons lichaam, waaronder het transport van zuurstof en voedingsstoffen. Ook naar de hersenen. Een goede doorbloeding in de hersenen zorgt ervoor dat deze voldoende zuurstof en glucose krijgen om goed te kunnen blijven functioneren. Het bloed fungeert daarnaast als een thermostaat bij het op temperatuur houden van het lichaam.ginkgo voor beter geheugen Ginkgo biloba (Japanse tempelboom) staat er van oudsher om bekend de doorbloeding te bevorderen. A.Vogel Geriaforce is 100% natuurlijk en bevat een hoog gedoseerd extract van verse bladeren van de Ginkgo biloba. Dit bevordert onder andere de doorbloeding in de hersenen en verbetert het geheugen. Het houdt helder en alert. Een goede doorbloeding helpt ook bij koude handen en voeten. A.Vogel Geriaforce is verkrijgbaar in tabletten en in druppels bij drogist, apotheek en gezondheidswinkels.

Succes! Krista (koag-kag nr 11-1213-2540)

Blogster Hetty

Mijn naam is Hetty. Als gezondheidsdeskundige ben ik gespecialiseerd in de relatie tussen lifestyle en gezondheid. Ik ben vaak op TV te zien bij Koffietijd en andere programma’s!

Blogster Barbara

Blogster barbaraHi! Ik schrijf als webredacteur van www.avogel.nl artikelen over de meest uiteenlopende onderwerpen die over gezondheid gaan. Lees je mee?

Blogster Marjolein

Hoi, ik ben Marjolein. En schrijf dagelijks ‘gezond leesvoer’ voor A.Vogel. Ken je bijvoorbeeld de A.Vogel nieuwsbrieven al? Dan ken je mij ook:-)

Laatste wijziging op deze pagina: 03-07-2018

Heb je een vraag of opmerking na het lezen van dit blog? Stel deze gerust...

Je kunt bij ons terecht voor al je vragen over de je gezondheid, A.Vogel-producten, de tuinen, of je bestelling in de webwinkel.

Neem contact met ons op!
Ontdek de Duivelsklauw!

Atrosan tabletten. Traditioneel kruidengeneesmiddel ter verlichting van milde gewrichtspijn en reumatische pijn. Lees voor gebruik de bijsluiter.

Atrosan tabletten
Hoe zit dat...?

Waarom ontstaan de beste ideeën onder de douche?
’s Morgens sta je op, je neemt een douche en … ineens bedenk je de oplossing voor het probleem waar je gisteren de hele dag over zat te piekeren! Waarom juist op dat moment?

Lees hier waarom!

Kracht uit de natuur

De natuur geeft ons alles wat we nodig hebben om onze gezondheid te behouden.

Ontdek de A.Vogel Tuinen!
Exclusief op avogel.nl: garantie op 100% tevredenheid*

Ontvang 2 weken gratis e-mails met slaaptips van slaapcoach Karin

tip

Ontvang gratis slaaptips van slaapcoach Karin

Aanmelden >>