8 tips voor meer energie tijdens de feestdagen

Lekker in je vel!

Marjolein Schurink
WhatsApp je vraag

1.   Begin de dag met groene smoothies

voedingstips bij reuma

Als je moe bent, schreeuwt je lichaam om suiker. Het gevolg? Een flinke dip in de bloedsuikerspiegel en een vermoeid gevoel. Kies voor voeding die energie geeft in plaats van energie kost. Denk aan groente, fruit en goede vetten uit bijvoorbeeld kokosolie of avocado. Of combineer dit allemaal in een groene smoothie. Nog geen fan? Dan is nu het moment om ermee te beginnen. Handig: in ons smoothieboekje vind je heerlijke recepten.

2.    Laat je perfectionisme los

Echt, de lat hoeft niet torenhoog te liggen met de feestdagen. Laat je cadeautjes thuisbezorgen en kies een menu dat je zoveel mogelijk van tevoren kunt bereiden. Dan hou je meer tijd én energie over om gezellig met je gasten te zijn. Daar gaat het immers om tijdens deze dagen.

waarom-ben-ik-zo-moe-lekker-slapen1

3.    Met de kippen op stok

Heerlijk hoor, in bed drie afleveringen van Downton Abbey of film kijken. Maar voor een echt uitgerust gevoel kun je beter de televisie uit je slaapkamer verbannen en op tijd je ogen dicht doen. En niet te lang uitslapen. Als je iedere dag hetzelfde slaapritme aanhoudt, val je sneller in slaap, slaap je beter en word je frisser wakker.

4.    Ga naar buiten

Een stevige wandeling in de buitenlucht is niet alleen goed voor de De hertfstblues 8x meer happy in de herfstaanmaak van vitamine D, ook je humeur knapt er onmiddellijk van op. Een half uur is al genoeg voor een flinke energieboost die wel een paar uur aanhoudt. Dus hup: jas aan en gaan!

5.    Vaker een visje

Ren nu naar de viskraam voor zo’n heerlijke haring of een stuk verse zalm. Studies laten zien dat omega 3 vetzuren niet alleen onze hersenen maar ook ons humeur verbeteren. Essentieel om een middagdip te voorkomen.

6.    Blijf lachen

Voel je de donkere bui al aankomen waaien? Bel een vriendin, vertel een flauwe grap of kruip achter Youtube voor een filmpje van een struikelende pinguïn. Door te lachen komen er stofjes in je lichaam vrij die je meteen een energiek gevoel geven.

7.    Maak het gezellig in huis

Buiten koud en nat? Dan maken we het binnen extra gezellig. Ruim je huis op, steek de kaarsjes aan en koop een grote bos bloemen. Vooral rood is een opwekkende kleur. Garantie voor een grote glimlach.

8.    Dans je fit

Geen zin om te sporten? Dansen op je favoriete nummer werkt ook. Kan gewoon tijdens het strijken. Of doe een paar stretch of yoga oefeningen.  Goed voor je lichaam en voor je geest.

Tot volgend jaar!

- Marjolein

Blogster Hetty

Als natuurgeneeskundig en orthomoleculair therapeut ben ik gespecialiseerd in de relatie tussen lifestyle en gezondheid. Ik schrijf voor A.Vogel en ben vaak op TV te zien bij Koffietijd en andere programma’s!

Blogster Barbara

Blogster barbaraHi! Ik schrijf als webredacteur van www.avogel.nl artikelen over de meest uiteenlopende onderwerpen die over gezondheid gaan. Lees je mee?

Blogster Marjolein

Hoi, ik ben Marjolein. En schrijf dagelijks ‘gezond leesvoer’ voor A.Vogel. Ken je bijvoorbeeld de A.Vogel nieuwsbrieven al? Dan ken je mij ook:-)

Laatste wijziging op deze pagina: 19-06-2017

Heeft u een vraag of opmerking na het lezen van dit blog? Stel deze gerust...

U kunt bij ons terecht voor al uw vragen over de uw gezondheid, A.Vogel-producten, de tuinen, of uw bestelling in de webwinkel.

Neem contact met ons op!
Ontdek de Duivelsklauw!

Atrosan tabletten. Traditioneel kruidengeneesmiddel ter verlichting van milde gewrichtspijn en reumatische pijn. Lees voor gebruik de bijsluiter.

Atrosan tabletten
Hoe zit dat...?

Waarom ontstaan de beste ideeën onder de douche?
’s Morgens sta je op, je neemt een douche en … ineens bedenk je de oplossing voor het probleem waar je gisteren de hele dag over zat te piekeren! Waarom juist op dat moment?

Lees hier waarom!

Kracht uit de natuur

De natuur geeft ons alles wat we nodig hebben om onze gezondheid te behouden.

Ontdek de A.Vogel Tuinen!
Gratis Echinaforce Crème bij bestelling > € 20