Zorg goed voor je weerstand

6 tips om je weerstand te ondersteunen

Thomas Bakker

Thomas Bakker
WhatsApp je vraag

1. Ga lekker naar buiten

Oké, de donkere dagen nodigen niet altijd uit om naar buiten te gaan. Toch is het heel goed om het wel te doen. Het zonlicht maakt namelijk vitamine D aan. Hiervan is bekend dat het een positieve invloed op je weerstand heeft. De frisse lucht buiten is trouwens ook goed voor de slijmvliezen in je luchtwegen. Ze raken minder snel geïrriteerd. Als je dus wel binnenblijft, zorg er daarom in ieder geval voor dat de ruimte goed geventileerd is.

2. Zoek die energiegevers

November en december zijn vaak drukke maanden waarin je vaak veel ballen in de lucht moet houden. Dat kan behoorlijk stressvol zijn. Het is daarom goed om je lichaam ook ontspanning te gunnen. Te veel stress is namelijk niet goed voor de weerstand. Denk daarom even na over wat jou energie geeft? Een warme douche, of misschien een leuk tijdschrift? Gun je lichaam de ontspanning die het nodig heeft.

3. Eet en drink gezond

Gezond eten levert de goede bouwstoffen en brandstoffen voor je lichaam. Een verlaagde weerstand kan ontstaan als je een tijdje niet voldoende gezond eet. Je kunt dan een vitaminetekort opbouwen. Het is dan misschien ook wel de belangrijkste tip voor een goede weerstand: eet gezond. Probeer eens wat rauwkost als tussendoortje in plaats van een koek. Of neem een handje ongezouten nootjes als je 's avonds op de bank zit, in plaats van dat schaaltje chips. Zorg ook dat je voldoende water drinkt.

4. Rust en regelmaat

Hoe regelmatiger je leven, hoe beter dat is voor je lichaam. Veel wisselen tussen vroeg opstaan en uitslapen is eigenlijk niet verstandig. Je lichaam heeft meer aan regelmaat en balans. Dat ondersteunt de weerstand.

5. Kom van de bank...

Rust is dus goed, maar blijf ook bewegen. Zeker voor mensen die thuiswerken is dat een belangrijke uitdaging. Een half uurtje matig intensief bewegen per dag, helpt je weerstand gezond te houden. Denk bijvoorbeeld aan een stevige wandeling.

6. ...en plof daarna lekker op de bank

Lekker bewogen? Ga dan op de bank zitten en schenk een lekkere kop thee in. Of neem een warme Echinaforce Hot Drink*. Dit bevat een hoge dosis Echinacea purpurea. Dit stimuleert de werking van het immuunsysteem, waardoor de weerstand tegen bacteriële en virale infecties toeneemt. Je herstelt sneller bij griep en verkoudheid. De Hot Drink is aangevuld met vlierbes.

*Traditioneel Kruidengeneesmiddel op basis van Echinacea purpurea bij onvoldoende weerstand, bij griep en verkoudheid. Lees voor gebruik de bijsluiter. De toepassing is uitsluitend gebaseerd op traditioneel gebruik.

Blogster Hetty

Mijn naam is Hetty. Als gezondheidsdeskundige ben ik gespecialiseerd in de relatie tussen lifestyle en gezondheid. Ik ben vaak op TV te zien bij Koffietijd en andere programma’s!

Blogster Barbara

Blogster barbaraHi! Ik schrijf als webredacteur van www.avogel.nl artikelen over de meest uiteenlopende onderwerpen die over gezondheid gaan. Lees je mee?

Laatste wijziging op deze pagina: 04-11-2020

Heb je een vraag of opmerking na het lezen van dit blog? Stel deze gerust...

Je kunt bij ons terecht voor al je vragen over de je gezondheid, A.Vogel-producten, de tuinen, of je bestelling in de webwinkel.

Neem contact met ons op!
Ontdek de A.Vogel tuinen

70% van de planten die we gebruiken voor onze producten komt uit deze tuinen.

Meer over de tuinen

Ontvang elke maand van A.Vogel tips voor een gezonde lifestyle.

tip

Ontvang elke maand van A.Vogel tips voor een gezonde lifestyle.

Schrijf je nu in >